Anti-Süperstar DJ,  International Deejay Gigolo Records’un patronu, GQ tarafından yılın erkeği seçilen, Playboy, Münih Makinesi… Dj Hell işte böyle bilinip, böyle hatırlanıyor. 30 yıllık müzik kariyeri boyunca kendine has duruşu ile kariyerinde önemli adımlar atan Helmut Geier ile 3 Mart’ta Babylon’da gerçekleşecek setinden önce müziği üzerine konuşmak unutamayacağımız bir tecrübe oldu!

*Scroll down for English

 

Fotoğraf: Greg Gorman

 

Uzun seneler boyunca DJ’lik yaptıktan sonra kendi şarkılarınızı üretmeye nasıl başladınız?

Notlar almaya ve fikirlerimi yazmaya çok küçükken başladım. Dans müzikleri veya punk dinlerken uydurduğum bir sistem vardı. Yeniden aranje etmek veya düzenlemek aklıma geliyordu fakat çok henüz çok genç olduğum için yeterince bilgim yoktu.

Müzik türü konsepti hakkında ne düşünüyorsunuz? Farklı müzik türlerinden elementlerle müziğinizi beslemek, parçalarına nasıl bir atmosfer sağlıyor?

Yeni şarkılar için çalışmaya başlamadan önce belirlediğim bazı güçlü konseptler oluyor. Ama stüdyonun içine girdiğiniz zaman her şey küçük bir hata ile veya makineleri açarken yaptınız beklenmedik bir kaza ile değişebilir. Benim için stüdyoda müzik yapma süreci başka bir dünyaya adım atmak, kendimi şaşırtmak veya yeni zeminlere ayak basmak. Yeni zeminlere dokunmaya bayılıyorum ve en önemlisi kendimi tekrar etmiyorum. Son albümümde nasıl şarkı sözü yazacağımı öğrendim ve aynı zamanda daha heybetli bir soundtrack yapısına doğru ilerledim.

Sizce, karanlık bir atmosfer yaratmak için en güçlü enstrüman nedir?

Çello.

“My Definition of House Music” arkasındaki hikâye nedir?

Ah, 1992 yılında prodüktörlük dünyasına adım atmak için hazır olduğumu kanıtlamaya çalıştım. İlk çalışmamdı ve belki de yaptığım en başarılı plaktı. Henüz varolmamış olanı oluşturmak çok önemliydi. Eşsiz bir şey, olağandışı bir şey… Bu plak için ilhamımı destansı DJ, Tony Humphries’ten almıştım. 90’ların House müzik tanrısı…

Fotoğraf: Thomas Hauser

Görsel ve işitsel öğeler genel anlamıyla inanılmaz bir işbirliğine ve etkiye sahip, hatta modaya gelince daha da önemli hale geliyor. Moda markalarının şovlarında çalışmak nasıldı? Görsel anlamda müziğiniz için ilham aldığınız şeyler neler? Ya da var mıdır?

Görselliğin bütün parçalarının yaptığım şeylerde çok büyük bir payı var ve Gigolo Records’la birlikte ilk günden beri 1997 dünyası değişmeye başladı. Ses sistemi bir partiyi organize ederken kontrol ettiğiniz ilk şeydir. Işık olağanüstü olmalıdır. Iyi bir ses sitemi ve ışık efektiyle yükselebilirsiniz, bunu yönetebilen bir Dj olduğunda da kalabalık için o gece bir cennete dönüşebilir ve ömür boyu akıllarda kalır. Iyi bir tekno müzikle saatlerce dans edebilirsiniz ve bu hayatınızı değiştirebilir; neredeyse akli ve ruhsal olarak yeni bir deneyime yakınlaşabilirsiniz. Tekno genç insanların tüm dünyada takip edebileceği yeni bir din gibidir. Bana göre moda her zaman gece hayatının ve kulüp kültürünün içinde yer almıştır ve bu yüzden de moda şovları için çalışıp pek çok tasarımcıyla iletişim haline geçtim ve onların podyum şovları için müzik ürettim.

Fotoğraf: Greg Gorman

Geçen sene 2017’de “Zukunftsmusik” albümünü yayınladınız. Albümden canlı olarak çalmayı en çok sevdiğiniz parçalar hangileri? Özellikle “Car Car Car” şarkısını sormak istiyorum, şarkı sözlerinin arkasındaki hikâye nedir?

“Car Car Car” gelmiş geçmiş en iyi gruba, Kraftwerk’e saygımı sunduğum bir parka. Kraftwerk’in arabalar hakkında bir şarkı yapmaması, onlar olsaydı nasıl yapardı diye düşünmemi sağladı ve bana özgürlük ve ilham vererek 70lerin sonları zihniyetine girmeme imkân verdi.

Türkiyedeki dinleyicilerinize performansınızdan önce söylemek istediğiniz bir şey var mı?

İstanbul’a gerçekten hayranım. Bu sebeple, orada çalmak için bir teklif aldığımda birkaç gün daha orada kalıp insanların ve şehrin tadını çıkarıyorum.






Fotoğraf: Greg Gorman

 

How did you start to produce your own tracks after Dj’ing for so many years? 

I began to make notes and write down my ideas when I was very young. There was a system I made up myself when I listen to dance or punk music. Re-arranging and editing was coming up in my mind already but I had no knowledge how to do this because I was too young.

What do you think about the concept of a music genre? What kind of atmosphere does it provide to your music to use musical elements from different genres?

When I work on new songs, there are mostly strong concepts before I start working. But when you are finally inside the studio -everything can change by a little mistake or an unexpected accident when you turn on the machines. For me doing a music work in the studio is a process where I step into another world and try to surprise myself or step into new ground. I love to touch new ground and I don’t repeat myself which is most important for me. On my last album I learned how the write lyrics and also went into a more monumental soundtrack kind of a direction.

What is the most powerful instrument for you to create a dark atmosphere?

A cello.

What is the story behind of “My Definition of House Music”?

Oh, I tried to prove that I am ready to step into the producer world in 1992. This was my first record and maybe the most successful record I did. It was very important to create something that’s not there. Something unique, something extraordinary… For this record, the inspiration comes from a heroic DJ called Tony Humphries. The god of house music in the 90s.

Fotoğraf: Thomas Hauser

Visuals and sound have an amazing collaboration and effect in general, even its more important when it comes to the fashion. How was working with fashion brand shows? How are you visually inspired for your music? Or do you?

All parts have a big impact in everything I do and within Gigolo Records from the first day on when Gigolo Records start to change the world in 1997. Sound-system is the first thing to check when you run a party. Lighting should be extraordinary You can get high with a great sound-system and great light effect already so when there is a great dj who can read and work the crowd it can be heaven and a night you will remember your whole life. Dancing for hours to great techno music can save or change your life. its already close to some mental /spiritual experience. Techno is the soundtrack to a new religion where young people will follow all around the world. To me fashion was always part of nightlife and clubbing so I start working for fashions shows get connected with lots of designers and also produce there catwalk music for their shows.

Fotoğraf: Greg Gorman

You released an album in the last year 2017 called “Zukunftsmusik”, what are your favorite tracks to play live from that album? Especially I would like to ask about “Car Car Car”, what is the story behind those lyrics?

“Car Car Car” is a huge homage to Kraftwerk, the greatest band of all time. Kraftwerk never did a song about cars so it gave me the freedom or inspiration to jump into their mindset in the late 70s and made me think about how they would do it.

Is there anything you would like to say to your listeners in Turkey before the show? 

I am really fascinated by the city of İstanbul, so when I got an offer to play there I try to stay more days and enjoy the people and the city.