Partapart’ın düzenlediği IndieCity üçüncü kez Salon sahnesinde, Mama’da ve Red Bull Music işbirliğiyle Mini Müzikhol’de! 9-10-11 Mart’ta gerçekleşecek olan festival yerli ve yabancı güçlü alternatif isimlere ev sahipliği yapıyor. Festivalin ilgi çeken isimlerinden, Türkiye’de ilk defa sahne alacak Kid Fourteen ile müziği, Lübnan alternatif müzik piyasası ve gelecek projeleri hakkında konuştuk! İzlemek için sabırsızlandığımız müzisyen ile festival öncesi yaptığımız küçük sohbet için okumaya devam edin!

*Scroll down for English

 

Kid Fourteen kimdir? Nasıl müzik yapmaya başladı ve ismi nereden geliyor?

Kid Fourteen benim müzik lakabım, ilk başlarda Beyrut’ta birkaç gruptan ayrılınca solo projem için uyduruldu. Bu günlerde birlikte hem kayıtlarda hem de canlı performanslarda çalışabileceğim daha fazla insan bulabiliyorum- bunlardan bir tanesi Karim Shams, kendisi benim daha önceki gruplarımda da benimleydi. 8 yıl önce, Beirut Scum Society(2014 yılında dağıldı) punk grubumla şarkı söylemeye ve canlı performanslarda yer almaya başladım daha sonra yavaş yavaş tek bazı malzemeler* üzerinde tek başıma çalışmaya başladım ve 2015 yılında Kid Fourteen dünyaya geldi.

Müziğinizi ilk dinlediğimdeki izlenimim “HİPNOTİZE OLUYORUM! şeklindeydi. Müziğinizi bu kadar hipnotize edici hale getiren elementler nelerdir?

Daha çok tekrarlama ve reverb. Parçaların çoğunda nakarat ile verse arasında küçük bir ayrım olarak değişken bir yapıda süzülmeden ve genel döngülerden oluşmaktadır. Doğal olarak bu ritüelistik atmosfore bir çok ritüel gibi sizi transa sokmak için tasarlanmıştır. Dürüst olmak gerekirse bu duyguyu oldukça merak ediyorum.

Günümüz müzik sahnesinde elektronik müziğin önemi nedir?

Bence kaçınılmaz bir hale geliyor. Örneğin; genel anlamda elektronik müziğe oldukça aşinayım diyemem, ama elektronik müzikten gelen önemli elementleri müziğimde kullanıyorum. Sanki büyük bir havuzmuş ve neredeyse sadece dans ve kulüp kültürüne bağlıyormuş gibi hissediyorum. Önemli olan onu bir ifade aracı olarak kullanmak ve görmek ki elektronik müzikte olanaklar sınırsız. Bu nedenden ötürü çok heyecanlı. Fakat, gelenekçiler parti müziği dinleyenler ve ‘avantgart’ sanatçılar arasında yıllarca savaş ve argüman devam edecektir.

Favori müzisyenleriniz var mı?

Doğal olarak, ama farklı müzik türlerinden ve farklı zaman periyotlarındanlar. Captain Beefheart’tan Bowie’ye, Frank Ocean’dan Earl Sweatshirt’e kadar uzanıyor.

Lübnan alternatif müzik sahnesini nasıl buluyorsunuz? Sizce herkes için yeterli alan var mı?

Mükemmel, en azından mükemmelleşiyor. Ama alternatif müzik dinleyicilerinin azlığı ve şehrin küçüklüğü sebebiyle asla yeterli alan var diyemem. Dinleyici kolayca sıkılabildikleri için sizi sürekli gelişim içinde tutuyorlar, bu da çok kötü bir şey diyemem.

2018’de yeni projeler var mı?

Evet, şimdiden pop ikilisi olarak Karim Shams ile “Noise Pope” üzerine çalışmaya başladık.  Heyecanlı bir süreç ve yakın bir zamanda işleri devam ettirmeyi umuyoruz.

Indie City Festivalinden önce Türkiye’de ki dinleyicilerinize söylemek istediğiniz bir şey var mı?

Eğer dinleyicim varsa benim için zaten çoktan bir kazanç. Türkiye’deki ilk konserim olacak ve gerçekten heyecanlı olduğumu söylemeliyim. Sevgiler dışında bir şey diyemem. Eğer konsere gelirseniz, çok eğlenceli olacağına söz verebilirim!






Who is Kid Fourteen? How did he start to make music and where is the name coming from?

Kid Fourteen is basically my music moniker, initially it was made to be my solo project after I moved on from a couple of bands here in Beirut. Nowadays I’m finding more collaborators to work with, either on recordings or with live performances – A frequent collaborator is Karim Shams who was with me in my previous bands. 8 years ago I started off singing and performing with my punk band Beirut Scum Society (disbanded in 2014) then I slowly began working alone on some material and in 2015 Kid fourteen came to life.

When I listen to your music my first impression was “OH LORD I AM GETTING HYPNOTIZED”! What are the elements of your music so it becomes that hypnotizing?

Most likely it’s the repetition and reverb. Most tracks are a constant free fall that have little distinction between a ‘verse’ and a ‘chorus’ and have elements that seem looped. Naturally this can create more of a ritualistic atmosphere and like most rituals, it’s designed to put you in a trance. I’m very curious about that

In your song “Whirlwind Blues” there is a part like “You are having fun and die” if I didn’t get it wrong. The darkness gave me goosebumps! But what did you really mean by that part?

Oh, well you got part of it right. It’s “You’re having fun and I, I got the whirlwind blues’’. It’s a song about ex lovers moving on right in front of you and leaving you feeling stuck in the past.

What is the importance of electronic music in nowadays music scene?

I think it’s becoming unavoidable. For example, I can’t say I’m very familiar with electronic music in a general sense, though I use considerable elements derived from it in my music. I do feel that as a huge pool, it’s largely boxed and almost always linked to dance or club culture. What’s important is to view it and use as a tool of expression and the possibilities with electronic music are endless. That’s what’s so exciting about it. But this argument and war between traditionalists, ravers, and ‘avant-garde’ artists will drag on for years.

Do you have any favorite musicians?

Naturally, but they vary between genres and periods. Could go from Captain Beefheart and Bowie to Frank Ocean and Earl Sweatshirt with every great one in between.

How is the alternative music scene in Lebanon? Is there space for everyone?

It’s great, getting there at least. But never enough space and the alternative crowd is too small, well the whole city is. They get bored easy and that puts you in constant motion, which is not bad per say.

Are there any new projects in 2018?

Yes, I already started working on pop duo with Karim Shams called “Noise Pope’’ and we’re cooking something as we speak. It’s an exciting process and we’re hoping to get the ball rolling pretty soon.

What would you like to say to your listeners in Turkey before the Indie City Festival?

Well if I do have any listeners there than it’s already a win for me. First time playing in Turkey and I have to say I’m very excited about this one. Nothing but love to all, so if you can make it to the show